20080719

snippet

secawan kopi..semangkuk maggi..
ape kate aku menulis sendiri??

hari yang agak-agak busy hari ni.
pertembungan date antara Lala dan kazenku Ummi..
terpakse memilih antara dua.
aduh pasrah..
kedua-duanya penting..
keputusan sudah dibuat..
dua kali saya membatalkan date saya ngan beliau si gadis manis..
yang pasti seterusnya saya akan pastikan saya mengembirakan hati beliau..


*************************************************************************************

pagiku malang harini..
sandalku putus..
super glue xde..
stapler juga xjumpa..
sy menjahit selipar malangku sendiri..
harapan keluar nanti..
dapatku bawa ke cobbler seketika..

pagiku malang hari ini..
kedua-dua telefonku mati..
cubaan call gagal..
mane mahu cari money lagi..
duduk la di charger ini..
harapan akan kembali dalam seketika nanti..

pagiku malang hari ini..
ku telefon beliau disana..
mencuba menceriakan diri..
cubaan gagal sedikit..
beliau keluar cerita melukai..
lebih baik sendiri..



************************************************************************************


Rase seperti mahu mebuat penceritaan tentang si vampire half blooded alien. Beliau yang muncul ketika kesusahan mungkin akan mengigit dikala ketidak ketahuan. Beliau yang pernah mengutarakan rase kesukaan ketika suka dan menghilang dibawah mentari. Agak pelik kelakuan spesis ini, mungkin beliau tidak bersyukur dengan ape yang die punyai ketika ini atau mungkin juga beliau agak angkuh dengan ape yang beliau ade ketika ini. Beliau seronok dengan yang di punyai.Mungkin.Pasti tiba suatu hari ketika kehilangan semua. Beliau akan ingat satu masa itu ketika beliau masih ada dirinya.

Spesis ini juga berlakuan seperti manusia. Manusia biase yang mudah lupa. Mudah melupakan.

Rase ingin menyanyi lagu cinta. Tapi alunan melodi sudahku lupa. Bagaimana ya rasa lagu cinta. Di dalamnya isi ape? mungkin bakat menyanyiku sudah ku lupa. Tak mengapa nanti ku cari jiwa itu. Menyanyi lagi.. Lalalalala..
cinta..tegarkan hatimu..xmahu sesuatu merenggut engkau..naluriku berkata tak ingin terulang lagi..kehilangan cinta hati bagai raga tak bernyawa..

Aku junjung petuamu...Cintai dia yang mencintaiku..Hati yang dulu belayar..Kini telah menepi..Bukankah hidup kita..akhirnya harus bahagia..~~


oOh bulan..jangan pandang diriku lagi..pabila air mata membasahi pipi.. dan lagu-lagu di radio seolah-olah memerli aku. pabila... kau bersama yang lain..
mungkinkah perasaan benci ini sebenarnya cinta..
mungkinkah disebalik senyumanmu itu..kau juga...merindui aku...

ah..liriknya juga tempangku nyanyikan..

No comments:

Post a Comment

sini-sini!